• Головна
  • Зміни щодо дат оформлення земельних паїв
Новини компаній
13:10, 6 червня

Зміни щодо дат оформлення земельних паїв

Новини компаній
Зміни щодо дат оформлення земельних паїв , фото-1

Як повідомлялося раніше, українські власники сільськогосподарських земельних ділянок або так званих паїв можуть втратити своє право на них, якщо вони не зареєструють право власності вчасно. Законодавство передбачало, що до початку 2025 року кожен власник невикористаної земельної ділянки чи його правонаступник повинен оформити право власності. В іншому випадку це розцінюватиметься як відмова від права на землю.

Однак, в травні 2024 року Верховна Рада України прийняла закон, який вносить зміни до ряду українських законодавчих актів для забезпечення захисту прав власників земельних часток, відомих як паї, а також впровадження адміністративної процедури у сфері земельних відносин.

За проект закону №11150 у другому читанні проголосували 243 народних депутати, як зазначено на офіційному сайті парламенту.

Цим законом термін для реєстрації прав на невикористані (нерозподілені) земельні ділянки та проведення розподілу цих ділянок між власниками паїв та їхніми спадкоємцями було продовжено з 1 січня 2025 року до 1 січня 2028 року. У разі, якщо до цього терміну власник або спадкоємець такої частки не оформить на неї право власності, це буде вважатися відмовою від її отримання.

За інформацією від Міністерства юстиції, критичним кроком у цьому процесі отримання права власності на пай є отримання кадастрового номера для земельної ділянки, оскільки це є обов'язковою умовою для реєстрації права власності.

Кадастровий номер присвоюється будь-якій земельній ділянці, незалежно від того, хто є її власником.

Якщо вам потрібно отримати кадастровий номер для вашої земельної ділянки в Україні, ви маєте виконати ряд дій та підготувати необхідні документи.

  • Надіслати до Держгеокадастру заяву в паперовій формі для державної реєстрації земельної ділянки за встановленою формою.
  • Додати оригінал документів із землеустрою, які є основою для формування земельної ділянки.
  • Надати документацію із землеустрою у формі електронного документа, якщо це можливо.

Державний кадастровий реєстратор має 14 днів з дня реєстрації заяви на проведення державної реєстрації земельної ділянки або на надання заявнику мотивованої відмови.

Якщо реєстрація пройшла успішно, ви безкоштовно отримаєте витяг з державного земельного кадастру, де буде вказано кадастровий номер вашої ділянки та інші реєстраційні дані.

Нотаріуси допомагають з роз'ясненням юридичних аспектів власності на землю та з підготовкою документів для реєстрації права власності на землю, особливо якщо у вашому випадку є складнощі або особливі обставини, але не є обов'язковими в даному питанні.

Також, крім основних положень, новим законом встановлено:

  • Потребу у письмовій формі заяв(раніше дозволялася і електронна) для отримання земельних ділянок державної чи комунальної власності в оренду або власність;
  • Відновлено вимогу про обов'язкове підвищення кваліфікації для сертифікованих інженерів-землевпорядників, яка була тимчасово скасована під час військового стану;
  • Продовжено до 2026 року термін дії пілотного проєкту, за яким сертифіковані інженери-землевпорядники можуть вносити відомості до Державного земельного кадастру;
  • Дозволено землекористувачам розміщувати на своїх землях об'єкти рекреаційної та інженерної інфраструктури без потреби в капітальному будівництві, забезпечуючи їх належне функціонування та обслуговування.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...