Прибутки портів Одещини: хто лідирує, а хто втрачає
Порт Південний. Фото: Вікіпедія
Українські морські порти демонструють різні фінансові результати за підсумками трьох кварталів 2024 року: "Південний" і "Чорноморськ" нарощують прибутки, тоді як дунайські - скорочують обсяги.
Про це пише Forbes.
За даними аналітиків, порт "Південний" значно покращив свої показники, збільшивши виторг у понад 11 разів — до 2,34 млрд грн, порівняно з аналогічним періодом 2023 року. Чистий прибуток склав 921,56 млн грн, тоді як минулого року порт мав збитки в розмірі 314,64 млн грн.
Порт "Чорноморськ" також продемонстрував значний ріст: виторг збільшився втричі — до 1,48 млрд грн, а чистий прибуток зріс у понад 17 разів — до 668,89 млн грн.
Одеський морський торгівельний порт покращив фінансові результати на 13%, досягнувши виторгу у 253 млн грн. Прибуток зріс у 2,5 раза — до 135,74 млн грн.
Натомість дунайські порти зафіксували спад. Порт Ізмаїл зменшив виторг на 35% — до 1,32 млрд грн, а прибуток скоротився вдвічі — до 389,99 млн грн. Порт Рені скоротив виторг у 4,5 раза — до 175 млн грн, а чистий прибуток зменшився у 51 раз, досягнувши лише 10,74 млн грн.
У ДП "Адміністрація морських портів України" повідомили, що одеські морські порти показали значне зростання вантажообігу. З січня по вересень 2024 року через порти пройшло 74 мільйони тонн вантажів. Це значний прогрес порівняно з тим же періодом минулого року, коли було оброблено лише 41,1 мільйона тонн.
Водночас вантажообіг через порти Дунаю у 2023 році став рекордним й склав понад 29 мільйонів тонн.
Раніше військові повідомили про розширення пропускних можливостей українського морського коридору за останні пів року. Речник Військово-морських сил Дмитро Плетенчук зазначив, що наразі немає небезпеки дистанційного мінування.
За його словами, серед основних досягнень України – виведення флоту рф у Новоросійськ. Водночас знаковою є зміна російського командувача Азово-Чорноморського регіону.
Натомість Туреччина, Румунія та Болгарія розпочали спільно шукати міни у Чорному морі, щоб підвищити безпеку судноплавства, зокрема експорту українського зерна з портів Великої Одещини. Попри членства Туреччини, Румунії та Болгарії в НАТО їхні морські сили перебувають за межами НАТО, зокрема, щоб уникнути ескалації напруженості з росією.
Інформує intent.press